Mycket vatten under många broar

Kommentera
Det har gått otroligt lång tid sen jag skrev här senast. Igårväll snubblade jag över min blogg och satt och log hela kvällen åt mina och Bamas minnen tillsammans. Så jag kände att jag ville uppdatera lite.
 
Det har hänt fruktansvärt mycket under det här halvåret. Jag har tagit examen, flyttat hem. Fått nytt jobb där jag behövt plugga varenda kväll i tre månader, vilket varit halvkämpigt att kombinera med häst. Samtidigt har jag och Bama gjort framsteg. Vi har hittat ett vinnande koncept av ridning, upplägg, foder och ny sadel. De senaste månaderna har han känts så himla fin. 
 
Jag tycker att jag rider mycket bättre nu, med annan känsla och lugn, men samtidigt med mer tryck. Vi har blivit så stadiga i 130. Vi har haft med oss pris hem från alla tävlingar utom en i år. 
 
Vi har varit med i elitallsvenskan vilket var superkul. Omgång två bidrog vi med en dubbelnolla och laget kom tvåa!! Så otroligt kul. Vi missade Strömsholmsplatsen med en halv poäng - men vi tar den nästa år :) Vi behövde inte rida en enda förklass heller utan med våra braiga resultat fick vi kliva rakt in lagklasserna vilket var väldigt skönt. Andra omgången, där vi kom tvåa, gick i Värnamo (6 timmar körning) så det var kul att göra superrundor där.
 
Vi har debuterat 140. I tredje omgången av elitallsvenskan. Det var stort, långt, svårt och maxat. Hästen var fantastisk men jag orkade inte hålla ihop det hela vägen, vi fick tre ner i slutet av banan. Men hästen var bokstavligt talat uppe vid hinderstöden och han gjorde det så himla bra. Med en bättre pilot hade han varit felfri. Men nu ska vi försöka hitta bra 140-tävlingar och få mer rutin! Inte helt lätt att hitta bra tävlingar inom hyffsat avstånd helger som fungerar datummässigt. 
 
På torsdag ska vi hoppa en, vad som kommer vara, svår 135 på Norrköping Horse Show. Det ska bli superkul, och bra tillfälle att samla rutin. Därifrån kommer vi dock troligtvis inte med en rosett ;)
 
Här är lite stillbilder från filmen från vår 140-debut. På den sista är han ju så himla söt. Glad kille!